Digisterker-Nieuwsbrief

December 2024

Twee veelgestelde vragen uitgelicht

Zowel de website Digisterkercursus.nl als de website Digivitaler.nl bevatten het menu-onderdeel ‘Veelgestelde vragen’. In elke nieuwsbrief lichten we er twee vragen uit: eentje over het lesprogramma ‘Digisterker- Werken met de digitale overheid’ en eentje over het lesprogramma ‘DigiVitaler’. De Digisterker-vraag is deze keer: ‘Kan ik het lesmateriaal aanpassen?’ Deze vraag is vooral relevant voor docenten. En de DigiVitaler-vraag luidt: ‘Waarmee kan ik (toekomstige) partners informeren over DigiVitaler? ’ Deze vraag is relevant voor coördinatoren.

Ja, dat kan. Bij het samenstellen van het werkboek kunt u kiezen welke onderwerpen u in de cursus wilt opnemen. Er zijn verschillende mogelijkheden om een werkboek samenstellen: de Standaardversie, de Mijn versie of Digisterker door doen! U kunt uw lessen aanvullen met verrijkend lesmateriaal of met eigen lesmateriaal. Daarnaast kunt u de bijbehorende PowerPoint-presentaties ook naar eigen wens aanpassen.

Om toekomstige partners (zoals gezondheidszorgorganisaties) te attenderen op uw DigiVitaler-aanbod en om contact te leggen, kunt u gebruik maken van een promotievideo. Deze video kunt u ook personaliseren met uw eigen aftiteling en logo. Bekijk deze pagina voor alle andere beschikbare communicatiemiddelen.

Verder zijn er enveloppen met boekjes over digitale zorg. Het doel hiervan is tweeledig: 1. lesmateriaal voor cursist en docent,  en 2. om (gericht) uitgedeeld te worden, bij voorlichting aan patiënten of uitleg aan zorgorganisaties. De enveloppen met boekjes kunt u hier bestellen.

Voor de veelgestelde vragen op Digisterkercursus.nl en Digivitaler.nl moet u inloggen. De vragen bedoeld voor coördinatoren ziet u na ingelogd te zijn als coördinator, de vragen bedoeld voor docenten nadat u bent ingelogd als docent.