Dienstverlening

Cursus ‘Werken met de e-overheid’

Cursusmateriaal
Voor cursisten bestaat het cursusmateriaal uit een werkboek. Cursusaanbieders (meestal bibliotheken) kunnen dit samenstellen, downloaden en (laten) printen. Stichting Digisterker zorgt daarbij voor:

  • het regelmatig actualiseren van de inhoud van de cursus Werken met de e-overheid ; hierin werkt Stichting Digisterker samen met de betreffende (overheids)organisaties.
  • het geschikt maken voor lokaal gebruik (in het bijzonder in de vorm van een hoofdstuk over de gemeentelijke digitale dienstverlening).
  • het beschikbaar stellen van PowerPoint-presentaties voor docenten.

Docententraining
Tijdens de cursus wordt gewerkt met de persoonlijke gegevens van de cursisten. Het is daarom van groot belang dat docenten zich conformeren aan de gedragsregels die hiervoor zijn opgesteld. Aspirant-docenten dienen zich daarvoor te certificeren, door deel te nemen aan de Digisterker-docententraining.

Nextcloud
Het cursusmateriaal wordt aangeboden via het Nextcloud-systeem. Met dit systeem kunnen docenten/coördinatoren het materiaal zelf samenstellen. Voor gebruik van Nextcloud zijn inloggegevens nodig, die de coördinator van Stichting Digisterker ontvangt. Ook krijgt de coördinator inloggegevens voor docenten.
Het Nextcloud-systeem biedt onder andere de volgende mogelijkheden:

Helpdesk
Voor vragen over het cursusmateriaal en over Nextcloud kunt u contact opnemen met de helpdesk. Deze is tijdens kantooruren telefonisch bereikbaar via: 053 2030 062 of per mail.

Digisterkerdag

Jaarlijks organiseert Stichting Digisterker een Digisterkerdag voor coördinatoren, docenten, overheidsmedewerkers en andere belangstellenden.

Digisterker-deeldagen

Ook zijn er jaarlijkse provinciale Digisterker-deeldagen. Doel van deze bijeenkomsten is om met Digisterker-coördinatoren en -docenten praktijkervaringen uit te wisselen, kennis te delen en veranderingen in het Digsterker-materiaal toe te lichten.

Digisterkerdag 2018 in Museum Comm (Beeld en Geluid, Den Haag)